Fotball VM Sluttspill - Frankrike vs Polen Billetter OSLO søn. 4
Den europeiske menneskerettighetsdomstolen - Idunn
28 For straffansvarets del inntrer denne fjerningsplikten når redaktøren får kjennskap til ytringen, for erstatningsansvaret kan den inntre tidligere. 29 Tekniske medvirkere er fritatt fra ansvar gjennom medieansvarsloven. 308. 2 EhandelslovenSosiale medier, blogger eller andre brukerfora er ikke omfattet av medieansvarsloven. Her er det ehandelsloven som utgjør rettsgrunnlaget overfor tjenesteyterne.
Risikovurderinger er et verktøy man finner for eksempel i arbeidsmiljø- og kjemikalielovgivning. 61 Videre er tenkningen bak beslektet med aktsomhetsprinsippet som var gjennomgående i det opprinnelige forslaget til plattformregulering i Storbritannia (se punkt 8. 6): Istedenfor å regulere hva slags innhold som skal fjernes og ikke, legger forordningen opp til at teknologiselskapene selv må vurdere hvordan deres tekniske design og forretningsmodell fremmer eller svekker den offentlige samtalen.
The Guardian. theguardian. com/business/2022/mar/05/telegram-app-ukraine-rides-high-thirst-trustworthy-news8. 8 Kommisjonens vurderinger8. 1 Hovedprinsippet for plattformenes innholdsansvarDet er nødvendig med nye reguleringer av ulike sider ved informasjonsflyten på nettet og sosiale medier. Dette gjelder blant annet hvordan man kan hindre at selskap som skatter i andre land enn der de henter inntektene, skaper skjeve konkurranseforhold. Det gjelder store selskapers markedsmakt som gjør at de kan stenge ute konkurrenter og hindre flyt av tjenester og informasjon. Det gjelder sikkerheten på nettet og faren for tyveri av informasjon, og en rekke andre politikkområder (jf. vurderinger i punkt 7. 9. I dette kapittelet handler det om hvilket ansvar formidlere har for innholdet i andres ytringer.
behovet for å avklare plattformenes rolle og rettslige ansvar» og «vurdere behovet for internasjonalt samarbeid og ev. regulering». Debattene handler ikke bare om hvem som er rettslig ansvarlig for ulovlig innhold. De handler også om det skal legges begrensinger på innhold som kan være skadelig for enkeltmennesker eller samfunnet, men som ikke er ulovlig, og hvem som i så fall har ansvaret for det. Det er også debatter om plattformselskapenes rett til å fjerne ytringer som følge av egne regler. I praksis er det private selskapers regler for innhold som setter rammene for hvilke ytringer som spres for et stort publikum.
eTA Canada Visa for polske statsborgere
Hvem får reise til Frankrike neste sommer? - Art Communication
Rent lovteknisk vil DSA erstatte paragrafene om ansvarsfrihet for innhold i ehandelsdirektivet (artikkel 12–15, paragraf 16–18 i ehandelsloven). I praksis er dette langt mer enn en lovrevisjon. Da EU-kommisjonens visepresident Margrethe Vestager presenterte forordningsforslaget, sammenliknet hun dette med da de første trafikklysene kom langs veiene.
Dinan, Frankrike | ReisDit.no
938. 6 StorbritanniaI Storbritannia pågår det en prosess med å vedta en lov mot ulovlig og skadelig innhold og aktivitet på nettet, under navnet Online Safety Bill. Den britiske regjeringen presenterte i 2019 et forslag til en slik lov i et «White Paper». Et lovforslag ble lagt fram for det britiske parlamentet i mai 2021, og i desember 2021 publiserte en komité som var nedsatt av parlamentet sine merknader til forslaget. Regjeringen la fram et nytt og omfattende lovforslag våren 2022, og dette forslaget er nå til behandling i parlamentet.
TV og streaming | handball.no
Hovedprinsippet i norsk lov er at den som ytrer seg, også på nett, selv har ansvar for ikke å ytre seg ulovlig. Formidlere kan primært bli stilt til ansvar dersom de ikke fjerner ulovlig innhold etter å ha blitt gjort oppmerksom på det av offentlige myndigheter. Det har lenge vært diskutert om også plattformselskaper som Meta, Twitter og lignende bør ha et redaktøransvar for innholdet på sine plattformer. For eksempel skrev den danske regjeringen i sitt utspill om ny politikk for sosiale medier-ansvar at de ville vurdere «initiativer som innebærer en form for redaktørlignende ansvar og presseetiske regler for digitalt innhold.
De kanskje mest nyskapende kravene stilles til såkalt «veldig store nettplattformer» (kalt VLOPer i forordningsteksten, heretter kalt «kjempene» i denne teksten). Dette er definert som tjenester som brukes av mer enn 45 millioner brukere i snitt per måned i EU-landene. Dette er ment å omfatte tjenester som Facebook, YouTube, Amazon og TikTok, men sommeren 2022 var det ikke kjent akkurat hvilke tjenester som ville bli omfattet.
Disse jobbet i et senter i Barcelona i Spania drevet av selskapet Competence Call Center (CCC). Til VG svarte en representant for Meta at de ikke kunne oppgi antallet moderatorer «av sikkerhetshensyn». VG omtaler de norskspråklige moderatorene som en liten gruppe. Kilde: Høydal, H. F. (2020, 22. juli). På innsiden med Facebooks moderatorer.
8 Tiktok sa i 2020 at de hadde over 10 000 ansatte som jobbet med innhold og sikkerhet. 9Hos flere av de store plattformene er innholdsmoderatorene ansatt av tredjepartsselskaper, gjerne innleiebyråer. Moderatorene har ofte svært krevende arbeidsforhold. 10 De blir daglig vitne til store mengder poster som kan inneholde overgrep, drap og selvmord. Mange av moderatorsentrene ligger i lavinntektsland. Det har vært flere søksmål fra ansatte på grunn av dårlige arbeidsforhold.
»123Et redaktøransvar slik det er uttrykt gjennom medieansvarsloven vil innebære at plattformselskapene kan stilles juridisk til ansvar for alt innhold som postes hos dem, også når de ikke har vurdert innholdet. Dette vil kunne føre til at også sosiale medier, bloggportaler og lignende må godkjenne alle innlegg før de postes. Dette vil radikalt endre og begrense virkemåten til slike areaer. Ingen av lovverkene kommisjonen har undersøkt, legger til grunn et slikt prinsipp. Forordningen om digitale tjenester (DSA) beholder grunnprinsippet fra ehandelsdirektivet om ansvarsfrihet, med en lovfesting av det såkalte notice and takedown-prinsippet: Nettplattformer er pålagt å fjerne ulovlig innhold når de blir gjort oppmerksom på det. Dette innebærer ikke en generell plikt til å overvåke innholdet på egne plattformer.
Fotball | TV 2 Play
[TV***] Mexico mot Polen 22 november 2022 | GED
Familiebedriften: Luksusboliger | Netflix Official Site
Da Russland invaderte Ukraina i februar 2022, ble appen en sentral kanal for å kunne dele informasjon om krigen, ikke minst ble den hyppig brukt av president Volodymyr Zelenskyj. Appen hadde i februar 2022 over 550 millioner månedlige brukere. Den markedsfører seg som en kryptert og sikker tjeneste, men har ikke ende-til-ende-kryptering som standardinnstilling. Dermed har selskapet mulighet til å få tilgang til informasjon om mye av innholdet som utveksles i appen. Kilde: Sweeney, M. (2022, 5. mars). Telegram: the app at the heart of Ukraine’s propaganda battle.
[DIREKTESTRØMMING<] FK Haugesund mot Vålerenga på